escort izmir


Anasayfa / ASKERİ ALIMLAR / Güvenlik Soruşturması Nedir? Nasıl Yapılıyor Aşamaları Neler?

Güvenlik Soruşturması Nedir? Nasıl Yapılıyor Aşamaları Neler?

Güvenlik Soruşturması Nedir? Güvenlik Soruşturması Nasıl Yapılıyor Aşamaları Neler? gibi sorular üzerine sizlere elimden geldiğince anlayacağım. 2016 yılı öncesinde memur alımlarında “Güvenlik Soruşturması” ve Arşiv Araştırması” olumlu olması yönünde bir düzenleme yoktu. Bundan dolayı daha önce memur alımlarında herhangi elenme gibi durumlar olmuyordu.

29 Ekim 2016 yılında yayınlanan OHAL kapsamında çıkarılan KHK ile “Güvenlik Soruşturması” ve Arşiv Araştırması” olumlu olması yönünde bir düzenleme yapıldı.

Güvenlik soruşturması nedir?

Kişinin kolluk kuvvetleri tarafından halen aranıp aranmadığının, kolluk kuvvetleri ve istihbarat ünitelerinde ilişiği ile adli sicil kaydının ve hakkında herhangi bir tahdit olup olmadığının, yıkıcı ve bölücü faaliyetlerde bulunup bulunmadığının, ahlaki durumunun, yabancılar ile ilgisinin ve sır saklama yeteniğinin mevcut kayıtlardan ve yerinden araştırılmak suretiyle saptanması ve değerlendirilmesini sağlamaktadır.

Soruşturma ve arşiv araştırması hangi kurumlar tarafından yapılmaktadır?

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması, Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve mahalli mülki idare amirlikleri tarafından yapılmaktadır.

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması, Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve mahalli mülki idare amirlikleri tarafından yapılır. İçişleri Bakanlığı Kaçakçılık İstihbarat Harekat ve Bilgi Toplama Dairesi Başkanlığı´ndaki bilgi kayıtları ile Adalet  Bakanlığı Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü´ndeki adli sicil kaydı, talepleri üzerine, güvenlik soruşturması ve arşiv  araştırmasını yapacak makamlar ile Türk Silahlı Kuvvetlerinin ilgili birimlerine verilir.

Soruşturma ve araştırma kime yapılır?

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması; gizlilik dereceli birim ve kısımlar ile askeri, emniyet, istihbarat teşkilatlarında ve ceza infaz kurumları ve tutukevlerinde çalıştırılacak personel hakkında yapılır.

Emniyet Genel Müdürlüğü ve mahalli mülki idare amirlikleri, güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasını;  bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşlarının gizlilik dereceli birim ve kısımları ile yurtdışı teşkilatında ve askeri, emniyet,
istihbarat teşkilatlarında ve ceza infaz kurumu ve tutukevlerinde çalıştırılacak personel hakkında yapar.

Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı; Emniyet Genel Müdürlüğü ve mahalli mülki idare amirliklerinin görev ve  yetkileri saklı kalmak kaydıyla, güvenlik soruşturmasını Milli İstihbarat Teşkilatında çalışacak personel, Türk Silahlı  Kuvvetlerinin kadro ve kuruluşlarında çalışacak subay adayları ve Türk Silahlı Kuvvetlerinin belirleyeceği diğer personel ile  bakanlıklar ve kamu kurum ve kuruluşlarının gizlilik dereceli birim ve kısımlarının heyerarşik olarak bağlı bulunduğu üst  kademe yöneticilerinden müsteşar, genel müdür, vali, büyükelçi ve müstakil birim amirleri ile bunların yardımcıları ve ayrıca  yurtdışı teşkilatında sürekli görevlendirilecek bütün personel hakkında, arşiv araştırmasını ise sadece gizlilik dereceli birim  ve kısımlarda görev alacaklar ile bunların bu fıkrada sayılanlar dışında kalan yöneticileri ve ceza infaz kurumları ve  tutukevlerinde çalışacak personel hakkında yapar.

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasında nelere bakılır?

a)Kimlik kontrolü, kimlik kayıtlarının doğruluk derecesi, uyrukluğu, geçmişte yabancı bir devletin uyrukluğuna girip  girmediği,

b)Kolluk kuvvetleri tarafından halen aranıp aranmadığı, kolluk kuvvetlerinin ve istihbarat ünitelerinin arşivlerinde  bilgiler bulunup bulunmadığı, adli sicil kaydının ve hakkında bir tahdidin olup olmadığı,

c)Yıkıcı faaliyetlerde bulunup bulunmadığı ve 5816 sayılı Atatürk Aleyhine İşlenen Suçlar Hakkında Kanuna ve  Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı davranıp davranmadığı.

d)Şeref ve haysiyetini ihlal edecek ve görevine yansıyacak şekilde kumara, uyuşturucuya, içkiye, paraya ve aşırı bir  şekilde menfaatine düşkün olup olmadığı, ahlak ve adaba aykırı davranıp davranmadığı,

e)Yabancılarla, özellikle hasım ve hasım olması muhtemel Devlet mensupları ve temsilcileriyle ilgili derecesinin iç  yüzü ve nedeni,

f)Sır saklama yeteneğinin olup olmadığı, araştırılır.

Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırmasında nasıl bir yol izlenir?

Bilindiği üzere kamu personeli adayları başvuru yaparken kimi alımlarda başvuru esnasında kimi alımlarda da sözlü veya sonuç aşamasında güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formunun doldurulması istenmektedir. Aday bu formu doldurduktan sonra süreç başlayacaktır. Kurumların izleyeceği yol ise şu şekildedir.

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması ne kadar sürer?

Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapılması isteminin ilgili makama ulaşmasından itibaren arşiv araştırması sonuçları en geç 30 gün, güvenlik soruşturması sonuçları en geç 60 gün içinde cevaplandırılır. Soruşturma ve  araştırma sonucunu içeren bilgi ve belgeler ilgilinin güvenlik makamlarındaki dosyasında asgari “gizli ” gizlilik derecesinde
saklanır

Polislik Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

 
 

Bekçilik Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

Asker Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

Asker Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

97 Yorumlar

  1. Benim sicil kaydım vardı yaralamadan hapis yatmadim sicilim kalktı arşiv kaydı oldu bu sorun olumu kendinde beden eğitim mezurunuyum cevaplarsanız sevinirim.

  2. Hocam merhabalar iyi aksamlar bugün memurlar.netde bir haber yayinlandi otel kayitlari guvenlik sorusturmasini olumsuz kilmasi mumkundur diye yani bu durumda karşi cinsten biriyle otelde kalmak sorusturmayi olumsuz etkiliyor mu ? Yoksa burada denilen ahlaki suçlardan yakalananlar mı ?

  3. Arkadaşimin kuru sıkı silahını yakalatim ve Kaymakamlıktan idari para cezası aldım polis olmama engelmi

  4. selamün alayküm hocam ben 2013 2014 de malum dershaneye gitmiştim kaldığım yerde başka kurs olmadığı için… ayrıca 18 mi doldurmamıstım o yıllarda 2014 yerel seçimlerden sonra cumhurbaşkanımızın talimatiyla dershaneyi bıraktım fakat hainler kaydımı silmemiş dolayısıyla 2014 yazına kadar kayıtlı gözükmüşüm 23 pomeme gireceğim güvenlikte sıkıntı oluşur mu bu arada o yıllarda dershaneye gel git dışında hiç bir bağlantım olmadı birde mülakattada doğruyu söylemeyi düşünüyorum.

    • Bu sadece güvenlik soruşturması sonucu belli olur bu konuda kimse kesin bir şey diyemez belli olmuyor

      • peki sözlü mülakata girdiğimde doğruyu söylemem benim için bir dezevantaj oluşturur mu hocam ? çünkü yalan söylemeyi beceremem zaten sordukları zaman gitmedim de diyemem

  5. Nasıl yani nişanlımla farklı şehirlerde oturduğumuz için bulustuğumuzda otelde kalmak zorunda kaldık bu nasıl ahlaki suç olarak görülüyor.Bu yüzden güvenlik soruşturması olumsuz olan var mı admin ?

  6. Merhaba. İllegal iddia sitelerine üye oldum. Bu olumsuzluk yaratır mı POMEM de veya askerî sınavlar da. ?

    • Kendi T.C kimlik numaran ile giriş yapmadıysan sorun herhangi bir ceza almadıysan sorun olacağını sanmıyorum.

  7. Merhaba kurumlardaki güvenlik komisyonundan Herkes gecermi yoksa sadece şüpheli olanlar komisyon â girer.

  8. Merhaba admin ben bundan 4yıl önce kovuşturma süreci atlattım.14 yaşında bulduğum bir telefonun çalıntı telefon olması konu buydu. hakim beraat verdi. şu an 23. dönem pomeme başvurdum. arşivli sicil kaydım temiz herhangibir sey gözukmuyor ama güvenlik soruşturmasında bu kovuşturma geçmişi karşılarına çıkar mı polisliğe engel teşkil eder mi?

  9. Merhaba ben ikm sözlü mülakatına girdim 2 ay önce.Eşim 3 yıl önce fetöden kapanan eczanede çalıştı ancak sicili temiz onlarla bir alakası yok.Bu durum soruşturmama olumsuz yansırmı?

  10. Merhaba
    Jandarma mülakatlarını kazandım atama bekliyorum.

    Annemin siyasi parti üyeliği var sorun teşkil edermi?

  11. Merhaba abim fetöden sendikadan dolayı ihraç oldu bu durum benim polis vs asker olmama engel olur mu

  12. İyi günler bir sorum olacaktı şimdi benim kardeşim 22.dönem pomem adayı 2017 agustos ayinda bir kaza yaptı ve adına kamu davası açıldı kardeşime hukmun aciklanmasinin geri birakilmasina karar verildi ve 5 yıl denetimli serbestlik verildi adlı sicilinde bu durum gözükmüyor bundan dolayı güvenlik soruşturmasi olumsuz olur mu ? Yada okul ilişiğini keserse bu sebepten dolsyi dava açılır mı?kısacası bu Mahkeme sonucu güvenlik soruşturmasını etkiler mi ?

    • 5 yıl denetimli serbestlik verildi dediğin yani dava sonuçlandı anlamına gelmiyor karar verilmiş gibi kardeşim suça bağlı bu işler

      • Park halindeki tira çarptı yani cok sukur can kaybi olan bir durum yok sadece trafik cezası ödedi bide ehliyetine 3 ay el konuldu.

  13. slm hicam sorum su ben uzman cavus adayiyim ve egitimdeyim carsu ve mahalle bekciligini kazandim ben askerken istifa etmeden baska bir kuruma basvuru yapabilirmiyim guvenlik sorusturmasinda sorun olur mu

  14. İyi günler kolay gelsin dersane ye giden biri direk güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması olumsuz mu olur 2013 2015 de gitmiş eğitim dışında hiçbir faaliyet katılmamis Askeriye polislik de sıkıntı olurmu sizce

  15. merhaba admin ben 2008 yılında kavgadan basit yaralama sucundan 1 yıl denetim aldım dosya dolayısıyla kapandı ve o dönemde bir öğretmenimizle ile tartışmam oldu olay mahkemeye tehdit ve hakaret olarak yansıdı daha sonrasında öğretmenimiz davasını geri çekti ama kamuya döndüğü için para cezası ödedim dava kapandı dolayısıyla 9-10 yılı geçti herhangi bir davam adli sicil kaydım yok sadece adlı sicil arşiv kaydında gözüyor bu durum avukatlara sorduğumda ve 657 ye tabi memur alımlarında anayasa maddelerinde sorun teşkil etmiyor tabi siz bu işin içinde olan bir kişi olarak sizden öğrenmek daha iyi olur şimdiden teşekkür ederim …

    • Kardeşim genel güvenlik soruştırması aşamasında nasıl bir uygulama yapılıyor belli değil sorun olacağını sanmıyorum

  16. Sağlık raporundan gecenler icin mi guvenlik soruşturması basliyor?lufteb cevap verin

  17. merhaba babam fetöden beraat edip darbeye yardım suçundan 1 sene tutuklu kaldı harp okuluna girmek istiyorum soruşturma kesin olumsuzmu gelir yoksa şansımı denemilimiyim?

  18. Slm ben 1.Dönem Çarşı ve Mahalle bekçiliği sınavına başvuru yaptım yazılı sınavdan 86 spor sınavından 70 puan alarak geçtim ve sözlü de sorulan (paniği açıklayınız) sorusunu doğru cevaplayarak geçtim. Sonuç başarısız yazıyor.Benden düşük alan arkadaşlar asıl olarak kazandı.Birde benim dayım ihraç edildi ve önceden bu vatan hainlerinin dershanesine gitmiştim başkada bir bağlantım yok. Şimdi ben güvenlik soruşturmasından mi elendim yoksa sözlüden mi yada sözlüden sonra güvenlik soruşturması yapıl dımı

    • Kardeşim bu konuda kesin bir şey demek imkansız mülakat puanını CİMER e yazarak öğrenebilirsin

      • Peki bekçilik sonuçları açıklanana kadar ön soruşturma yapıldımı yoksa sadece puanlar belirlenip açıklanıp asil kazananlara mi yapılıyor güvenlik soruşturması

  19. selamlar kardeşim cezaevinde güvenlik soruşturmasında adres kısmına ev adresimi yoksa cezaevinin adresinimi yazacağım

  20. Peki bekçilik sonuçları açıklanana kadar ön soruşturma yapıldımı yoksa sadece puanlar belirlenip açıklanıp asil kazananlara mi yapılıyor güvenlik soruşturması

  21. Polis abi twiter hesabim vardi başka tarafından ele geçirildiğini düşünüyorum bazi ahlaksız sayfalar takip edilmis paylaşımlar polislik ile ilgilidi numara üzerine açmadım sadece e posta üzerine ama hesap bende degil ulasamiyom sorun olurmu yardim edin

  22. Admin ben bekçilik sınavını kazandım sağlık sorunsuz geçti yalnızca babam bilmeden çalıntı telefon almış onunla ilgili mahkeme süreci var bu bana soruşturmada engel olurmu tesekkurler

  23. Admin ben bekçiliği kazandım tüm aşamalarını geçtim fakat beni güvenlik soruşturmasından elediler ama bnm bu zamana kadar hiç bir suçum olmadı bir kere karakola dahi gitmedim hiç adli sicil kaydım tok hiç olumsuz davranış oluşturacak bir olayım da Yok ama beni elediler paZartesi günü dava açılan kazanma şansım var mı yada beni neden elemişlerdir anlam veremiyorum kütüğüm Mardin ama 26 senedi Isparta’da yaşıyoruz ailecek sırf bu yüzden beni elemiş olabilirler mi şütfen cevaplarsanız çok sevinirim davayı kazanma şansım nedir bir de ne kadar sürede sonuçlanabilir

    • Kardeşim güvenlik soruşturması aşamasında eleme nasıl oluyor kimse bilmiyor gizlilik derecesinden dolayı açıklanmıyorda bundan dolayı sana bu konu da ne dersem boş olur.

  24. selamün aleyküm.Benim nişanlım Pomemde elendi.Guvenlik soruşturmasindan olabilir mulakatta 40 verilmiş.Niçin neye gore verildi hâlâ bilmiyoruz.Mahkeme sonuç verir mi acaba?Mezuniyetine 1 gun kalmıştı.

    • Kardeşim güvenlik soruşturması sonucu belli olmuyor ama siz bu konuda önce açılmış davalara bakın isterseniz

  25. Merhaba Admin

    Çarşı ve mahalle bekçiliğinden güvenlik soruşturmam olumsuz sonuçlandı.
    Adli Sicil Kaydım var.
    2010 yılı Basit yaralama – hakaret 4 ay ceza 1 yıl denetimli serbestlik
    2014 yılı basit yaralama – hakaret – tehdit 6 ay ceza 5 yıl denetimli serbestlik.

    Bunlar engelmidir ? Mahkemeye versem kazanma şansım nedir.

  26. Merhaba admin abim tacizden 3 yıl ceza evinde yattı
    Benim astsubay veya polis olmama engel olurmu ?

    • suçluluk şahsidir kardeşim sorun olacağını sanmıyorum Terör suçlarında aile geneline bakılıyor

  27. Selam admin…. ben polis okulu öğrencisiyim..2013-2014 eğitim döneminde pi analitik isimli dershaneye gittim..fetoya ait oldugunu daha yeni öğreniyorum..hiç bir etkinliklerine katilmadım sadece evden dershaneye dershaneden eve…. bir sürü arkadasım var polis okulunda bu durumda olupda…başta aldılar beni yani gectim bastaki sorusturmayı ama sene sonunda biliyosun bidaha var bu sorusturma onda elenme durumum varmıdır bu nedenle? yani ben ve diğer arkadaslarımı mağdur ederlermi?

  28. otel kayıtları sorun yaratırmı ?

  29. abim esrardan cezaevinde yatıyor ben milli savunma üniversitesine başvurdum eğer alınırsam sorun olur mu yada alınabilirmiyim yardımcı olurmusunuz.

  30. Merhaba hocam amcam fetodan 1 yıl icerde kaldi ama 1 yıl boyunca sadece mahkeme ertelendi suçlu yargilanmadi ve serbest birakildi babam ise sadcee mahalledeki esnaflarla birlikte götürdüler 1 2 soru sorup göndermişler bunlarin disinda ailemizde 1 kiside en basit suç bile yok polis olmama engel olur mu ??

  31. Merhaba Admin bey 2 sorum olucakti cevaplarsaniz sevinirim Guvenlik soeusturmasin da
    1. Whatsap konuş malarina bakiliyor mu
    2. Kullandigimiz telefon un internet gecmisine girdiğim iz sitelere bakiyorlar mi?
    Cevabını z icin simdiken teşekkür ederim

  32. Hocam peki telefon geçmişine bakmayan yetkileri varmı mi ?

  33. hocam babam ve amcamlar 28 yıl önce terörden yakalanmışlar suçsuz olduklari anlaşılınca geri salinmislar amcamın 2 oğlu avukat 1 oğlu öğretmen benimde 1 abim 2016 da atandı öbürü 2 ay önce atandı güvenlik soruşturmalari temiz geldi bende bir sorun olur mu PMYO içinn

  34. Admin iyi günler, Abim uyuşturucu yüzünden ceza evınde, ben bekçiliğe başvurucam kendi sicilim temiz Güvenlik ve Arşiv araştırmasında beni elerlermi bu sebebten dolayı? Birde güvenlik ve arşiv soruşturmasını Evrak teslimini yaptığımız polis okulumu inceliyor, cevabın için teşekkurler.

  35. Pornografik içeriğe sahip sitelere girmek güvenlik soruşturmasını olumsuz etkiler mi?

  36. Babam suçsuz yere hiçbir delil gösterilmeden polislikten feto yuzunden ihraç oldu. Ben de msü’ne girmeyi istiyorum. Güvenlik soruşturmasında sorun teşkil eder mi? Teşekkür ederim.

  37. Amcam terörden iceride cezası belli bu benim güvenlik sorusturmamda etki eder mı?

  38. İyi günler
    Benim sicilim temiz
    Kardeşimin hırsızlıktan sabıkası var.
    Güvenlik soruşturmasında Beni etkilermi?
    Çok tedirginim. Bu durumda olup güvenlik sorusturması olumlu olan varmı.
    Yardımcı olurmusunuz.
    Teşekkürler

  39. Kolum da jilet izleri var. Ama o kadar derin degil bu sıkıntı olur mu??

  40. 1-18 yaş altı suç işlep yargıtay’da dosyası olan biri memur olabilir mi?

    2-Sözlü mülakatta komisyonun önünde, parkur puanı ve ön sağlık verileri hariç güvenlik araştırması, ön araştırma vs oluyor mu?

  41. Bir kavgada mağdur tarafta tanık olmak şahit imal astsubaylık için güvenlik araştırmasında sıkıntı yaratır mı

  42. babam ohalden sonra kacak sigaradan 8 ay hapis yatti su an denetimli serbestlikte benim polisligime engel mi bu durum?

  43. Benim sicilim temiz abimin yüz kizartici suçtan sabıkası var bu benim pomemi kazanmama engel olur mu ?

  44. Yasadısı bahisten dolayı hakkımda soruşturma açılmış ıfade verdım ıdarı para cezası geldı odedıö.Sıcıl kaydım arsıv kaydım da gözükmüyor.Ama bu durum kumar oynamak olarak mı gecerçOyle geçerse guvenlık soruşturmasında olumsuz olur mu.Uzman cavusluk guvenlık soruşturması beklıyorum

    • Alım kılavuzunda güvenlik şartları ile ilgili bilgiler var kardeşim başvuru yapacağın ilanın kılavuzuna bir bak oarada detaylı olarak verilmiştir

  45. Merhabalar. Ben bir belediyede zabıta memuru olacağım inşaallah mülakat aşamasını geçtim şu anda güvenlik soruşturmam yapılıyor. sorum şöyle abim fetöden ilk önce memurluktan ihraç oldu daha sonra 5 ay cezaevinde yattıktan sonra tahliye oldu. bundan iki hafta önce mahkeme sonuçlandı ve 223/2-e maddesi gereğince beraat etti. bu durumumu belediyeye bildirirlermi bildirilirse mahkemenin detayları ile bildirilirmi çunkü suc terör örgütüne üye olmak fakat beraat edende var 100 yıl hapis cezası alanda var yani beraat ettiği bildiriliyormu. bildirildiğini varsayalım bu durumda güvenlik soruşturmam olumsuz olurmu. cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. bu arada benim sicilim temiz.

    • Kardeşim bu konuda kesin bir karar direk yok seni etkiler mi etkilemez mi araştırma sonucu beli olur

      • açıkça söylemem gerekirse tek umudum abimin beraat etmiş olması. yani sonuçta fetöden cezavinde yatmış bile olsa beraat etti ve beraat demek mahkemece suçsuzluğu kanıtlanmış demek değilmi. inşaaallah güvenlik soruşturmam olumsuz olmaz.

  46. Merhaba ben 2006 yılında intihar girişiminde bulunmuştum karakola gidip ifade verdim şimdi de 24. Dönem alımına başvurdum mülakata gireceğim kazanırsam bu durum kayıtlar da çıkar mı çıkarsa da bundan dolayı elenirmiyim? 13 yıl önce olan bişey hastane de yada karakolda kayıt kalmışmıdır şimdi den tesekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir