DOLAR 5,9292
EURO 6,5766
ALTIN 296,5
BIST 123.556
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 5°C
Karla Karışık Yağmur

Askeri Alımlarda Çıkan Mülakat Soruları – Ocak 2018

Askeri Alımlarda Çıkan Mülakat Soruları – Ocak 2018

Asker  Adayları, bu yazımda sizlere Askeri Alımlarda Çıkan Mülakat Sorularını sizler için topladık. Sitemizi devamlı takip ederek yeni yayınlanacak sorulardan haberdar olursunuz. Soru ekleme işlemleri devam edecektir.

Askeri Alımlarda Çıkan Mülakat Soruları

1- Üniversite hayatın boyunca nerede kaldın?
2- Ailende polis veya asker var mı?
3- FETÖ’yü 3 kelime ile anlatır mısın?
4- Darbe gecesi neredeydin ne yaptın?
5- Anayasanın ilk 4 maddesini söyleyiniz?
6- Milli Savunma Bakanı kimdir?
7- Hoca Ahmet Yesevi kimdir ne yapmıştır?
8- Neden subay – uzman olmak istiyorsun?
9- Atatürk’ün İlke ve İnkılaplarını neler
10- Nisan ayındaki referandumda neler değişti?
11- En son okuduğun kitap nedir bilgi verir misin?
12- Atatürk’ün yazdığı kitaplar neler?
13- Atatürk’ün Çanakkale’de ilk görevi ve rütbesi nedir?
14- Nutukta nelerden bahsediliyor?
15- Gelibolu’da savaşın seyrini değiştiren köyün adı nedir?
16- İzmir’de ilk kurşunu atan kimdir?
17- Hava Kuvvetlerimize ait uçaklar nelerdir?
18- Korkuların var mıdır?
19- Tarih bilimi nedir?
20- Hava-Deniz-Kara-Jandarma Kuvvetlerine ne verebilirsin?
21- Kurtuluş Mücadelemiz ne zaman başlamıştır?
22- Türkiye’nin komşularını başkentleri ile sayar mısınız?
23- Türkiye’nin 3 büyük sorunu nedir?
24- Çanakkale denilince aklına ne geliyor?
25- Büyük Ortadoğu Projesi nedir?
26- Kurtuluş Savaşına kimler katıldı?
27- Özelleştirme nedir?
28- Atatürk kaç defa Cumhurbaşkanı seçilmiştir?
29- Kıbrıs Barış Harekatı Tarihi ve parolası nedir?
30- Atatürk’ün katıldığı savaşları sayar mısın?
31- İstiklal Marşı’nın yazarı ve bestecisi kimdir?
32- Ünlü Türk Denizcilerini sayar mısın?
33- Jandarma ne ile görevlidir, ne yapar?
34- S.O.S. kısaltmasının uzun yazılışı ve anlamı nedir?
35- İçişleri Bakanlığı ve Milli Savunma Bakanlığının görevi nedir?
36- Doğalgaz boru hatları ve petrol boru hatları nelerdir?
37- Kıta Sahanlığı nedir?
38- İnsansız hava araçları isimleri neler?
39- On İki Ada Yunanistan’a ne zaman verilmiştir?
40- Marshall Planı nedir?

 

Asker Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

YORUMLAR
  1. oktay ayan dedi ki:

    Merhaba ben %75 renkkoruyum askerligme engel olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim muayene sonucu belli olur direk bir şey diyemem

      1. Emirhan dedi ki:

        Ömcelikle Selamunaleyküm Abi ben 17 yaşındayım Lise 2 deyim 3 e geçcem 3 ay öne düşüp demir kaşımın ortasına girdi ve hafif bir kızarıklık oldu mülaktta sorun olurmu

        1. Admin dedi ki:

          Sorun olacağını sanmıyorum ama ön sağlıkta belli olur

  2. Emirhan aktaş dedi ki:

    Ben kekemeyim asker olabilirmiyim

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim mülakatta belli aşırı derecede ise sorun olur.

      1. Emirhan aktaş dedi ki:

        Saol

    2. sinan dedi ki:

      sonuç ne oldu kardeş?

  3. Yusuf dedi ki:

    Ben gazi çocuğuyum assubaylik sınavından düşük aldım beni assubayliga alma şansları varmi

    1. Yusuf dedi ki:

      Diğer insanlardan n gibi avantajlarim var

    2. Admin dedi ki:

      Kardeşim zaten gazi çocukları için ayrı madde var.

  4. Can dedi ki:

    Selamün aleyküm usta birliği 1’inci Komd. Tug. MEBS BI. KAYSERİ TALAS çıktı acemi muhabere oldu için komando eğitimi alacam mı bilginiz var mı?

    1. Admin dedi ki:

      Kardesim bu konuda bilgim yok

  5. sezer dedi ki:

    hocam iyi günler babamın sabıkası var msü ye girebilir miyim

    1. Admin dedi ki:

      Suçluluk kişi ile alakalı genellikle ancak terör suçları bazen aileyide kapsayabiliyor bu konuda kesin bir şey yok sen gir kardeşim

  6. ahmet dedi ki:

    hocam ıyı gunler msü sınav puanım 250 küsür tyt de aynı şekilde okula girme şansım nedir mülakatlarda ne kadar yapmam lazım bu puanlar yeterli mi yane

  7. Enes dedi ki:

    Hepsini cevaplamak sorundamiyiz

    1. Admin dedi ki:

      Hayır cevaplamayan da kazanabiliyor.

      1. şehmus dedi ki:

        admin soraları bilmedim iki kere elediler ve 20sorunun cevabı ne
        Hava-Deniz-Kara-Jandarma Kuvvetlerine ne verebilirsin bu

        1. Admin dedi ki:

          Kardeşim bu kişisel bir soru kendinden yola çıkarak cevaplaman gereklidir

  8. Burak Koçak dedi ki:

    13 yaşındayım ozel kuvvetlerde asker olmak icin ne yapmalıyım.Hayalim asker olmak babam 25 yıldır uzman çavuş bende çok hevesleniyorum.

    1. Admin dedi ki:

      Özel kuvvetler alımları oluyor onlara başvurman lazım sitemizi takip etmen yeterli duyuruları yayınlıyoruz ilk olarak liseyi bitirmen lazım

  9. Arda dedi ki:

    hocam birşey sorucaktım elimde kücük bir dövme var serce parmagımın yarısı kadar ve ufak tefek yerlerimde gözükmiyicek bir şekilde dikiş izleri var sorun olurmu acemi bitmesine yakın mulakatlara katılıcam jandarma özel harekat icin

    1. Admin dedi ki:

      Dövme elenme sebebi sayiliyor

      1. Arda dedi ki:

        sildire biliyormuşuz kücük birşey bi kac santim

  10. mehmet dedi ki:

    ben cizreden katılacam yani şırnak kaçıncı dereceden akrabalar güvenlik barajında sorgulanacak

    1. Admin dedi ki:

      Bu konuda direk bir şey yok kardeşim

  11. hanifi dedi ki:

    benim çene yapım bozuk konusmamı çok az etkiliyor mesela d harfini hızlı söyledimmi n çıkıyor sorun olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Ön sağlıktaki inceleme de belli olur bir şey demek zor

  12. Emre dedi ki:

    Ben jöh-pöh olmak istiyorum vE liseden yeni mezun oldum hocam olabilir miyim ve sigara kullanıyorum bu engel midir? Lise mezunu alımlar yapılıyor mu?

    1. Admin dedi ki:

      Lise alımları oluyor duyuruları yayınlıyoruz şu an alım yok sigara engel değil

  13. Emre1283 dedi ki:

    Şuan lise3teyim 8.sinifta anafene gittim sorun olurmu mülakatlarda

    1. Admin dedi ki:

      Bu konuda kesin bir şey yok kardeşim sen gir dene korkma yani

  14. berkay dedi ki:

    jandarma komado olarak askerlik yapıyorum sözlu mulakat ve spor mulakatına girmeden uzman olarak kalabılırmıyım ?

    1. Admin dedi ki:

      Hayır sınava katılman lazım

  15. Pınar dedi ki:

    Astsubaylik mulakat sorularında bayanlari cok zorlarlar mi ki sorularla

    1. Admin dedi ki:

      Hayır mülakatta sorun olmuyor

  16. Emir dedi ki:

    Mülakatlarda önemli olan nedir?Soruları cevaplamak mı, sakin kalmak mı?

    1. Admin dedi ki:

      Aynen kardeşim

  17. Baris dedi ki:

    Merhaba Ben 12. Sınif Ögrencisiyim Denizci Subayi Olmak istiyorum Üniversite Sınavina girmek sart mi Mülakat Tarihleri bu sene ne zaman oluyor bu konularda bilgim yok Biraz bilgi verirseniz Memnun olurum

    1. Admin dedi ki:

      MSÜ 2019 alımını takip etmeniz gerekmektedir. Yaznın sonunda bulunan uygulamamızı kurun bildirim atıyoruz.

  18. adnan dedi ki:

    14 yaşındayım izmirde yaşıyorum liseye nereye gitmeliyim

    1. Admin dedi ki:

      Farketmiyor kardeşim alımlar için

  19. Enes dedi ki:

    Göğüs kafemin en alt kısmında bir veya iki kaburga kemiğim kırık ama herhangi bir sağlığım için sakıncası yokmuş doktorumun söylediği baya baya önce olan bı kırık fakultelerin 3 ve 4. Sınıf öğrencilerinden deniz harp okulu için subay öğrenciye başvurdum yönetmelikte bı sorun göremedim ama sizin bilginiz var mı?

    1. Admin dedi ki:

      Yönetmeliği incelediyseniz sorun olmaz

  20. Kenan dedi ki:

    Admin merhaba bende sedef hastaligi var yüzüm elim kolum kizariyorarada ama bulaşıcı değil 2018 dış kaynaktan muvazzaf astsubay alımna başvurdum sıkıntı olur mu bide ayrı yazılı olur mu Ankara’da son başvuru sonuçları ne zaman açıklanır

    1. Admin dedi ki:

      Ön sağlıktaki inceleme sonucu belli olur.

  21. eneskurt dedi ki:

    Admin ben 11.sınıfım ve asteğmen olmak istiyorum ordan teğmen sonrada üsteğmen ama asteğmen olmak için liseyhi bitirdikten sonra ne yapacağımı bilmiyorum bir üniversiteyemi yoksa harp okulunamı gidicem bilgilendirirmisin.

    1. Admin dedi ki:

      MSÜ Askeri öğrenci sınavına girmen lazım kardeşim MSÜ sekmesindne bakabilirsiniz

  22. Tayfun dedi ki:

    Selamın aleyküm açık öğretim lisesinden hava harp okuluna girebilirmiyim bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      MSÜ sınavına girmen lazım kardeşim MSÜ menüsünden ulaşabilirsin

  23. Berna dedi ki:

    Merhaba admin,ben 23 yaşındayım 159 boy 42 kiloyum kilo alamıyorum ama herhangi bir sağlık problemim yok. Önüme engelmidir çok? Kara kuvvetleri astsubaylığa başvuru yaptım ama bilmiyorum.

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim sitemizde boy kilo tablosu bulunmaktadır oradan inceleyebilirsin

  24. muhammed şık dedi ki:

    merhabalar bir sorum olacaktı benim sabıka kaydım temiz görünüyor ancak 2015 yılında sikahla basit yaralama suçu işledi hakim kararı yuüzüme okudu birinci asliye mahkemesinde 1.5 yıl hapis cezası verildi ancak temyiz yolu vardı diye yargıtaya gönderdim ama hala bir sonuç gelmedi avukat dosya bozulur diyorlarda fakat bende astsubaylığa başvuracağım bu durum sıkıntı olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Bu belli olmaz kardeşim güvenlik soruşturması hakkında keisn bir bilgi yok

  25. Onur dedi ki:

    Doğum lekesi elenme sebebi mi acaba ?

    1. Admin dedi ki:

      Görünen yerde değilse sorun olmaz kardeşim

  26. Emre dedi ki:

    4 yıllık iktisat fakültesi açıktan mezun olucam askerde teğmen olarak kalkabilirmiyim

    1. Admin dedi ki:

      Hayır alım ilanlarına başvurmanız gerekiyor

  27. Ramazan dedi ki:

    bu subaylık sorularının cevapları yok mu?

    1. Admin dedi ki:

      İleri bir zamanda soruları cevaplamayı düşünüyoruz

  28. Ahmet dedi ki:

    Üniversite hayatın boyunca nerede kaldın diyor. Liseden sonra gireceğim mülakatta bu soru sorulmaz muhtemelen. Onun yerine nasıl bir soru sorulur?

    1. Admin dedi ki:

      Sorularda sabit bir şey yok değişik sorular gelebiliyor

  29. okan dedi ki:

    Birşey sormak istiyorum yeni sisteme göre tyt gibi sinav sorulari sorulcakmis yani 40 turkce 40 matematik gibi yoksa bu sorulardanda sorucaklarmi

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim bunlar mülakat soruları sınav soruları değil

  30. Ilknur dedi ki:

    Merhaba benim yüzümde küçükken kömürw üzerime düştüm o yüzden dikiş izi var bu asker olmamı engeller mı

    1. Admin dedi ki:

      Ön sağlık aşamasında belli olur şu an bir şey demek imkansız

  31. abdulkadir dedi ki:

    16 yaşındayım lise 2ye gidiyorum teğmen olmak istiyorum ne yapmalıyım

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim lise son sınıfta MSÜ sınavına gireceksin

  32. Alperen dedi ki:

    Göz problemlemim var yaklaşık 2.50 1.75 sorun olurmu subay kara için

    1. Admin dedi ki:

      Askeri alımlar için göz dereceleri sitemizde açıklanmıştır kardeşim aramaya göz şartı yazmanız yeterlidir.

    2. Elis dedi ki:

      Merhaba. Sözlüm muvazzaf subaylığa başvurdu. Gözlük kullanıyor . Bir yerde bir gözünün derecesi 3 diyopriyi geçmeyecek başka bir yerde iki gözünün toplamı 3 diyopriyi geçmeyecek diye okudum. Hangisi doğrusu? Yardımcı olabilir misiniz lütfen?

      1. Admin dedi ki:

        askeri alımlarda göz derecelerde farklılıklar var aramata subaylık göz şartı yazın makale gelir

  33. Öner dedi ki:

    Hocam simdik kolumda tek bir keşik var iş yerinde kaza ile oldu msü için sorun olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Küçük izler sorun olmuyor kardeşim

  34. Mustafa dedi ki:

    Merhaba hocam ben de sözlüye kaldım güvenlik formumu götürcem yanımda giderken fakat annemle babam yıllar önce ayrıldı babamında ikameti gözükmüyor devletin sistemin de ne yapmam gerekir ?

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim sistemde görülmüyorsa yapacağın bir şey yok orada bunu beyan edersin ya da başvuru kılavuzundaki iletişim adresinden bir ulaş sor

  35. Sultan dedi ki:

    Merhabalar… Ben antidepresan kullanmak zorunda kaldım. Bu durum astsubay olmam için bir sorun yaratır mı?

    1. Admin dedi ki:

      Teşhisler önemli oluyor kardeşim sağlık aşamasınd abelli olur

  36. Tümer dedi ki:

    Mülakat sorularından rastgelemi soruyorlar ve sürekli sordukları soruları biliyorsanız neler

  37. Barış dedi ki:

    Efendim bu soruların hiçbirine cevap veremezsek ne olur ? Direk elenirmiyim ?

    1. Admin dedi ki:

      Komisyona bağlı kardeşim

  38. Sabriye dedi ki:

    Ast subaylık mülakatları katılcam yüzümdeki ben elenmeme sebep olur mu?

    1. Admin dedi ki:

      Sorun olacağını sanmıyorum kardeşim

  39. Lütfü dedi ki:

    Beni 11.03.2019 tarihinde çağırdılar ama mülakatlardan geçmen çok zor hiç bir soruyu cevaplıyamam

  40. Fikret dedi ki:

    Merhaba. Kolumda dirsek ile bileğim arasında iç tarafta 8 cm lik bir dövme var. Dış kaynaktan astsubay alımına engel olur mu? Kesin bir bilgi bulamıyorum

    1. Admin dedi ki:

      Koldaki dövme elenme sebebi kardeşim

  41. Ahmet yalçındağ dedi ki:

    merhabalar ben 16 nisanda uzman onbaşılık sinavına gireceğim sınavda neler çıkar bilgi verirseniz çok sevinirim

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim bu tarz bilgiler geldikçe sitemizde paylaşacağız

  42. Mk dedi ki:

    İyi günler . Mahkemem vardı 11 ay ceza verdiler yatmadım . 5 yıl geçti temyiz e gonderdim onaylandı. Bu durum subay olmama engel olur mu ?

    1. Admin dedi ki:

      İnceleme sonucu belli olur

  43. Zafer dedi ki:

    Selam ben yeni mülakatlara gidecem herkes başka birşey şer söylüyor mesela sözlü mülakata sorulanların hepsini bilmek zorundasın ve kilo 50 gram fazla olursa eliyorlarmıi gerçekten öylemi

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim boy kiloya önem veriliyor ona göre inceleme yapılıyor

  44. Harun dedi ki:

    Sözleşme ere yeni başvuru yaptım 5 gün falan oldu sonucu nezaman belli olur

    1. Admin dedi ki:

      Belli değil kardeşim duyuracağız açıklama gelince

  45. Murat dedi ki:

    Kolum da dövme var yeni yönetmelikle gorünur yerde 10 cm gecmicek diyor bnim ki 8 veya 9 arasinda sorun olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Sorun oluyor ama ön sağlıkta kesin belli olur

  46. Kubra dedi ki:

    Msü den ilk sinavda kara harp okulu için kaç puan almamız lazım?
    Ve kaçyıllık okuyoruz

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim MSÜ menüsünden hepsini bulabilirsin detaylı bilgi için incele

      1. Müslüm dedi ki:

        Sedef yarası askerliğe engelmi

        1. Admin dedi ki:

          Kardeşim aşırı derece de ise sorun olabilir ama ön sağlıkta belli olur inceleme ile

  47. turgut dedi ki:

    merhaba oğlum lise bitiriyor askeri sınava girdi tercihlerini yaptı beklemedeyiz şuan eyerki seçilirde asker olursa üniversite nasıl olucak hem asker hem okuya bilirmi

    1. Admin dedi ki:

      Askeri okul zaten üniversite sayılıyor ikisini aynı anda okuyamaz tercihler üniveriste tercihlerinden önce açıklanacak zaten

  48. kutay gökmen dedi ki:

    ben asker olmak ıstıyorum ama öncelıklı hedefim havacı olmak havacılık sınavlarına katıldıgım zaman kazanamassam karacılık okuluna da katılmayı denıyebılırmıyım

    1. Admin dedi ki:

      MSÜ aşamaları tercihlere göre oluyor kardeşim

  49. Yasin dedi ki:

    Merhabalar ben hava meydan komutanlığında Asteğmen olarak görev yapıyorum ve sonrasında subay olarak kalmak istiyorum. Yeni askeri kanuna göre subay olma şartları neler ne yapmam lazım iç alım olacak mı yoksa dış alıma mi başvuru yapmam lazım.

    1. Admin dedi ki:

      Kanun geçtikten sonra alım ilanları geldiğinde kesin olarak belli olur kardeşim

  50. Mustafa dedi ki:

    Lisedeyken okuldan kacıp bi kac defa piskiyatriden rapor almıştık jandarmada sorun olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim inceleme ile belli olur direk bir şey demek zor

  51. Alp dedi ki:

    Hocam iyi günler dilerim 11 temmuzda mülakata giricem geçen sene girdikten sonra aşırı soģdum ama hayalimi de bırakmak istemiyorum geçen seneki mülakatımda yüzüme bile bakmadılar mülakatım 30 sn falan sürdü bu yılda öyle olmasından korkuyorum birazda telaş yapmıştım üstüme bi anda gelip gönderdiler sakin kalırsam geçebilme ihtimalim var mıdır ? Şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin

    1. Admin dedi ki:

      Rahat ol kardeşim

  52. dogan dedi ki:

    abim uyusturucudan yargılanıyo uzmanlı basvurumda sıkıntı olur mu?

    1. Admin dedi ki:

      sorun olacağını sanmıyorum kardeşim seninle alakalı değil

  53. haydar bozdap dedi ki:

    hocam kolumda ne mutlu türküm diyene yazıyor dövme muhtemelen sorun oluyor biliyorum ama acaba öyle yazdığı için bir ayrıcalık tanırlar mı yada makyajla kapatsam anlaşılırmı

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim dövme sorun oluyor ama kapatmak sana kalmış doktor fark edermi bir şey diyemiyorum

  54. berk atalay dedi ki:

    arkadaş kafayı yiyecem ya abi google yazıyosun m.k.a kaç tane kitap yazmış diye her girdiqim sayfa farklı birinde 10 biri 11 biri 12 biri 9 bune ya admin bir yardımcı ol sana zahmet

    1. Admin dedi ki:

      Zabıt ve Kumandan İle Hasbıhal
      Cumalı Ordusu
      Takımın Muharebe Eğitimi
      Geometri
      Bölüğün Muharebe Eğitimi
      Nutuk ( Söylev )

      bunlar var kardeşim meclisin sitesinden bakabilirsin

  55. Kaan Uğur dedi ki:

    Admin kaç net yapmam gerekiyor girmem için

    1. Admin dedi ki:

      Direk net sayısı yok kardeşim sınava giren adayların başarısına bağlı

error: Content is protected !!