PÖH Alımı Hakkında Her Şey Burada

PÖH Alımı Hakkında Her Şey Burada

Değerli arkadaşlarım en çok sorulan soruların başında  PÖH Alımı nasıl yapılıyor, Lise mezunu polis alımı olur mu, PÖH başvurusu ne zaman başlar gibi sorularınıza elimizden geldikçe cevaplayacağız.

PÖH Alımı Hakkında Her Şey Burada

PÖH Kontenjanı Nasıl Belirleniyor?

PÖH olarak alınacak öğrenci sayısı Başkanlık ile Personel Dairesi Başkanlığı tarafından; okulların kapasitesi, Emniyet Teşkilatındaki boş kadro sayısı ve ihtiyacı göz önüne alınarak, her dönem için, erkek ve kadın olmak üzere ayrı ayrı tespit edilir. Alınacak öğrenci sayısı başvuru tarihinden önce Genel Müdürün onayı ile kesinleşir.

PÖH Alımı Nasıl Duyurulur?

PÖH olarak alınacak öğrenci sayısı, başvuru ve sınav tarihleri Polis Akademisin resmi internet sayfasında veya diğer uygun iletişim araçlarıyla duyurulur.

Lise Mezunları PÖH Alımın Başvurabilir Mi?

Şu an yürürlükte bulunan yönetmeliğe göre; En az lise veya dengi okul olmak üzere, önlisans, lisans veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak, şartı vardır. Eğer bu şartlar değişmezse lise mezunları alıma başvurabilir.

Bayan PÖH Alımı Olacak Mı?

Arkadaşlar sayın bakanımızın açıklamasına göre yeni dönemde alımlarda bayan adaylara kontenjan verileceği yönünde bir açıklaması oldu.

PÖH Alımı İçin Adaylarda Aranan Şartlar Nelerdir

a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak

b) En az lise veya dengi okul olmak üzere, önlisans, lisans veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

c) 18 yaşını tamamladıktan sonra yaptırılan yaş düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaş dikkate alınmak şartıyla, sınav başvurularının başlangıç tarihi itibariyle 18 yaşını tamamlamış ve sınavın yapıldığı yılın 31 Aralık tarihi itibariyle 28 yaşından gün almamış olmak,

ç) Silah taşımaya veya silahlı görev yapmaya hukuki bir engeli bulunmamak,

d) Sağlık Yönetmeliğinde belirtilen şartları taşımak,

e) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile, adayın kendisinin ve evli ise eşinin;

1) Kasten işlenen bir suçtan dolayı hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verilmiş olsa dahi bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına mahkûm olmamak,

2) Affa uğramış veya hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verilmiş olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, kaçakçılık veya cinsel dokunulmazlığa karşı suçlardan dolayı mahkûm olmamak veya bu suçlardan dolayı devam etmekte olan bir soruşturma veya kovuşturma bulunmamak veya kovuşturması uzlaşma ile neticelenmemiş olmak,

f) Adayın kendisinin ve evli ise eşinin; genelev, birleşme yeri, randevuevi, tek başına fuhuş yapılan konut ve benzeri yerlerde çalışmış veya aracılık ve bekleyicilik fiillerinde bulunmamış olmak, genel ahlak ve edebe aykırı mahiyette her türlü yazılı, sesli ve görüntülü eserleri, kaydedildiği materyale bakılmaksızın üretmek ve satmaktan veya kumar, uyuşturucu veya uyarıcı madde nedeniyle, hakkında herhangi bir adlî veya idarî soruşturma veya kovuşturma devam ediyor olmamak, bunlardan dolayı idarî yaptırım uygulanmamak veya bu işler nedeniyle hüküm giymemiş olmak,

h) Alkol, uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanımı nedeniyle tedavi görmüş veya görüyor olmamak,

ı) Kamu haklarını kullanmaktan yoksun bırakılmış olmamak,

i) Sağlık Yönetmeliği hükümleri hariç, polis eğitim kurumlarından çıkarılmamış olmak,

j) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması olumlu olmak şartları aranır.

PÖH Alımı Hakkında Her Şey 2 Okumak İçin TIKLAYIN

Polislik Mobil Uygulamasını Telefonunuza indirerek ve Sosyal Medya üzerinde bizleri takip ederek güncel ilanlardan ve Gelişmelerden ücretsiz haberdar olabilirsiniz.

 
YORUMLAR
  1. Fatma şahin dedi ki:

    Beb 18 doldurmdm ama lise mezunu olcm o nasl olck

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim 18 yaşını doldurmadığın için başvuru yapamayacaksın.

      1. Yusuf dedi ki:

        Bu sağlık aşamasında yüzdeki izler sıkıntı yaratırmı acaba

        1. Admin dedi ki:

          Kardeşim izler büyük degilse sorun olmaz.

    2. OYBEK dedi ki:

      Selamun aleykum. Ben Özbekistan polisda çalıştım, emeklik oldum, emeklik bilgim var, 38 yaşındayim, Türkiyeğe ailem ile geldim, oturum iznım var, Istanbulda Sefaköyda oturuyorum, Türkiyede polisda çalışmak istiyorum, nereye giteceğim ve nasıl iş yapmağım lazım!?

      1. Admin dedi ki:

        polis yaş sınırı 31 yaşından gün alamamış oluyor

  2. Çağla dedi ki:

    25.08 .2000 doğumluyum üniversite okuyorum 2018 de başvuru yapabilir miyim??

    1. Admin dedi ki:

      Herhalde PMYO için soruyorsun kardeşim 18 yaşını doldurman lazım ancak alım kılavuzu çıkmadan direk bir şey söylemek imkansız alım kılavuzunda belki şartlar değiştirilebilir.

  3. İshak dedi ki:

    Abi lise mezunu pöh başvuru tarihi nezaman

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim şu an alım tarihi belli değil alım olduğunda sizlere bildirim atacağız.

  4. Önder pelit dedi ki:

    Kardeşim bu sene lisans ve önlisans mezunu alımı oluyordu burda lise alımıda var hangisi doğru bunların

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim PÖH alımlarında en az lise mezunu şartı var zaten şu an alım yok alım oldugunda şartlar değişmezse aynı bu şartlar geçerli olacak.

  5. Bu sene pöh se bayan alımı olacak? Bu sene üniversitem bitiyor başvuru yapsam alırlar mı?

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim lise mezunu olduğun için başvurabilirsin ancak bayan alımı olduğunda yönetmelik değişecektir bayanlar için şartlar eklenecektir. Bakanımızın sözü var bayan alımı olacak.

  6. semih can dedi ki:

    19 dönem 4ncü planlama hakkında bılgınız varmı

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim bu aralar bir yedek alımı olacağı yönünde bilgiler alıyoruz hakkınızda hayırlı bilgiler geldikçe direk paylaşacağız.

  7. selami can dedi ki:

    19 dönem pöh 4ncü planlama ne olacak hiçbir haber yo

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim bu aralar bir yedek alımı olacağı yönünde bilgiler alıyoruz hakkınızda hayırlı bilgiler geldikçe direk paylaşacağız.

  8. Mehmet dedi ki:

    Önlisans mezunuyum yaş 29 pöh olmayı çok istiyorum olabilirmiyim

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim 28 yaşından gün almamış şartı var ancak yeni alımdan önce şartlar belki değişebilir şu an bulunan şartlara göre başvuramazsın.

  9. Nihat kağan ÇELİK dedi ki:

    Selamun aleyküm abi kolay gelsin ben 18 yaşına 4 aydır girmişim ama lise son sınıf im nasıl olacak abi başvuru yapabilir miyim yoksa mezun olduktan sonra mı yapa bilirim

    1. Admin dedi ki:

      Lise mezunu olduktan sonra başvurabilirsin ancak şu an alım yok kardeşim.

  10. İshak dedi ki:

    Başvuru tarihi belli oldumu?

  11. Mustafa GZC dedi ki:

    Kardeşim mesleki ve teknik anadolu meZobu olucam bu sene sonra senem 4. Sınıfım staj görüyorum hesaplamama göre alımlar okul bittikten sonra yapılacak yani ben mezun olmuş olucam Mülakat lara girebiliyormuyum.(TEŞEKÜRLER )

    1. Admin dedi ki:

      KArdeşim şu an alım yok alım olmadan tarih vermek imkansız

      1. Eda dedi ki:

        Bayan jöh alimi ne zaman tarihi belli oldumu birde lise mezunu olanlara mulakat mi var sadece sonrasinda egitimi kac ay

        1. Admin dedi ki:

          Bir defa oldu kardeşim ondan sonra olmadı 19 Dönem POMEM alımı PÖH olarak yapıldı.

          1. Bahar dedi ki:

            Admin ben lise mezunuyum ve kpss puanim 63.98 basvuru yapsam kabul edilir mi ve lutfen kpss puani duşme olasılıgı var mi

          2. Admin dedi ki:

            Belirtilen taban puan altındaki başvurular boşuna olur

        2. Mehmet bariş dedi ki:

          Poh alimi erkek de olacakmı yoksa sadece bayanmi

          1. Admin dedi ki:

            sadece bayan alımı olacak

  12. eyyüp dedi ki:

    Herhahgi bir polis alımında sağlık kontrolünde dişlere ne kadar önem veriyorlar bir bilginiz var mı tolerans tanıyorlar mı

    1. Admin dedi ki:

      Çok bakılmıyor eğri değilse boşluk yoksa sorun olmaz

  13. faruk dedi ki:

    Başvurular ne Zaman

    1. Admin dedi ki:

      Kesinleşince duyuracağız şu an bir şey yok

  14. Ahmet kalay dedi ki:

    Ben 19 yaşındayım lise mezunuyum 1 senedir kolumda 3 santim kadar vüyüklügunde bi kesik izi var bu pöh alıminda bi sıkıntı olurmu

    1. Admin dedi ki:

      Sorun olmaz

  15. Tugay Aydın dedi ki:

    Merhabalar 19/08/1993 doğumluyum evliyim önlisans mezunuyum acaba pöh başvurusu yapabilir miyim kpss gerekiyor mu bu yıl alım için bilgi verir misiniz şimdiden teşekkürler

    1. Admin dedi ki:

      Açıklamada yazdığı gibi alımlar daha kesinleşmedi ancak eski şartlar geçerli olacağını düşünüyorum KPSS istenmeyecek az lise mezunu başvuracak gibi

  16. Nur dedi ki:

    Jöh ayrı PMYO ayrı mı anlamadım ben ikisinde başvuru var mı.?

    1. Admin dedi ki:

      Ikisi de ayrı ALIMLAR yok şu an olunca duyuracagiz

  17. Talha dedi ki:

    Ben avrupadan lise mezunum nasil bir suonava tabi tutuluyoruz kpss veya baskabir suonava gormedim basvuru yapabiliyormuyum

    1. Admin dedi ki:

      Yurt dışında olanlar için başvuru kılavuzlarında gerekli açıklamalar oluyor kılavuz yayınlandığında duyuracağız

  18. Dogu dedi ki:

    Merhaba ben orta öğretim mezunuyum poh olabilirmiyim bir imkan varmı.

    1. Admin dedi ki:

      En son pöh alımında lise mezunları başvurabildi yeni alım olmadığından bir şey demek imkansız

  19. pöh dedi ki:

    pöh alımı her sene oluyormu

    1. Admin dedi ki:

      Hayır kardeşim

  20. fatih dedi ki:

    lise mezunuyum açıköğretim önlisans ilahiyat okuyorum 2.sınıftayım en az lise mezunu alım olsa pöh olablirmiyim?

    1. Admin dedi ki:

      En az lise mezunu alımı olursa tabi başvurabilirsin

  21. Eda dedi ki:

    Lise mezunu bayan uzman cavus neden alınmıyor Allah askina olsun

  22. Eda* dedi ki:

    Uzman cavus bayanlarda olsun

  23. Emel dedi ki:

    Lise mezunu bay bayan pöh alımı yapılcak mı 2019 ne zamam alım olcak valla merakla onu beklıom

    1. Admin dedi ki:

      Alım belli değil daha olunca duyuracağız

  24. Olğaç dedi ki:

    Admin lise mevzunu artık PÖH olamiyor mu olmak için ya pmyo yada önlisans olması lazım ınlazim

    1. Admin dedi ki:

      alım direk yok kardeşim ama alım ilanı gelince duyuracağız

  25. Olğaç dedi ki:

    Admin yani liseden alim artık olmicek mi

  26. Havvanur dedi ki:

    Benim çenemde eklem bozukluğu War pöh başvurusu yapcam ona engelmi

    1. Admin dedi ki:

      ön sağlıkta inceleme ile belli olur o

  27. Gül dedi ki:

    Şartlarda pöh icin 89 ve sonrasi diye okudum 25.dönemi .her ksynakta farkli yazıyor.28 yaşındayım bu dönem pöhe basvurabilir miyim

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim PÖH yönetmeliğine göre 28 yaşından gün almamış şartı oluyor

  28. Bahar dedi ki:

    Admin ben lise mezunuyum ve kpss puanim 63.98 basvuru yapsam kabul edilir mi ve lutfen kpss puani duşme olasılıgı var mi

    1. Admin dedi ki:

      Kardeşim o bakanlığın vereceği karar belli olmayabilir

  29. Yusuf dedi ki:

    Şimdi ben tyt ye girdiğimde yaşım 17 olacak ve o yıl pmyo alım yaptığında 18 yaş üstü alacak, benim tyt puanım gelecek yılki pmyo alanlarında geçerli olacakmı

    1. Admin dedi ki:

      pmyo alımlarınd aalımın yapılaağı yılın puanı isteniyor

  30. Acar dedi ki:

    Lise mezunu olmak yeterli mi pöh olmak için

    1. Admin dedi ki:

      genellikle lise mezunu alımı oluyor ama alım şartları değişmeyecek diye bir kural yok

  31. Cemre Karaer dedi ki:

    Jilet izleri sorun olur mu?

    1. Admin dedi ki:

      görünen yerdeki izler sorun oluyor

  32. Sakine Bilgin dedi ki:

    Merhaba.Benim boyum 1.60,polis olmak istiyorum. Lise sondayım.Boyumdan dolayı elenir miyim ?

    1. Admin dedi ki:

      bayanlarda boy sınırı 162 dir

  33. Talha dedi ki:

    Apandisit ameliyatı oldum ve dişimin bir kısmı kırık sorun olur mu

    1. Admin dedi ki:

      apandist sorun olmuyor ön dişin ise ön sağlıkta muayene ile belli olur

error: Content is protected !!